سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر آنچه باید درباره تهیه کردن دفتر وقایع روزانه معاملاتی بدانید.

هر آن‌چه باید درباره تهیه کردن دفتر وقایع روزانه معاملاتی بدانید.

 

از جمله استراتژی‌های هوشمند معاملاتی برای افزایش عملکرد و جلب اعتماد دیگران، داشتن یک دفتر وقایع روزانه معاملاتی است . موفقیت در معاملات به برنامه ریزی دقیق و تمرین زیادی نیاز دارد. برای داشتن یک موفقیت مداوم در معاملات، معامله‌گران باید یک روند آموزشی جامع را طی کنند. بهترین ابراز برای راهنمایی سیستم معاملاتی و بهینه سازی روند آن استفاده از دفتر وقایع روزانه معاملاتی است. اگر قصد دارید که از طریق تلاش و فعالیت‌های خود موفق شوید، دفتر وقایع روزانه معاملاتی شما را به سمت سودآوری سوق خواهد داد.

موفقیت در معاملات به برنامه ریزی دقیق و تمرین زیادی نیاز دارد. برای داشتن یک موفقیت مداوم در معاملات، معامله‌گران باید یک روند آموزشی جامع را طی کنند.

دفتر وقایع روزانه معاملاتی چیست؟

از جمله مهمترین و موثرترین ابزاری که شما را در مدیریت عملکردتان یاری می‌کند دفتر وقایع روزانه معاملاتی است. در دفتر وقایع روزانه معاملاتی شما معاملات روزانه خود را برای رسیدن به یک نتیجه خوب در آینده ثبت و بررسی می‌کنید. دفتر وقایع روزانه معاملاتی با استفاده از پیگیری روند کاری و همچنین مطالعه و بررسی اشتباهاتتان در هنگام ورود و یا خروج از یک معامله به شما کمک می‌کند. گزارشات ثبت شده شما در دفتر وقایع روزانه معاملاتی به عنوان پایه و اساس فعالیت‌های آینده شما عمل می‌کنند.

در دفتر وقایع روزانه معاملاتی شما معاملات روزانه خود را برای رسیدن به یک نتیجه خوب در آینده ثبت و بررسی می‌کنید.

 

فواید داشتن یک دفتر وقایع روزانه معاملاتی

معامله‌گران می‌توانند با استفاده از یک دفتر وقایع روزانه معاملاتی که بر اساس تجربه در معاملات تهیه شده است و با گذشت زمان به علت اثری که بر معاملات می‌گذارد ماهرتر می‎شوند، استراتژی‌های سودآور خود را توسعه دهند. اگر دفتر وقایع روزانه معاملاتی خود را به صورت مداوم و با پشتکار به روز کنید می‌توانید به اصلی‌ترین کلید معاملاتی شما تبدیل شود.

 

برای استراتژی‌های خود یک چارچوب دقیق ایجاد کنید.

یک روند معاملاتی موفق وابسته به چارچوبی سودآور است، چارچوبی که در آن می‌توانید استراتژی‌های خود را توسعه دهید. از طریق این چارچوب و ثبت دقیق جزئیات در دفتر وقایع روزانه معاملاتی، کلیه محاسبات و فعالیت‌های انجام شده در طول هر معامله، می‌توان علل موفقیت معاملاتی را مشخص کرده و از اشتباهاتی که ممکنه است در آینده برای یک استراتژی معاملاتی اتفاق بیفتد جلوگیری نمود.

محرک‌های احساسی را مدیریت می‌کند.

داشتن یک مسیر موفق در معاملات با روانشانسی و وضعیت روانی افراد ارتباط زیادی دارد.اغلب معامله‌گران  دچار برخی احساسات می‌شوند که ممکن است به اقدامات غیرمنتظره منجر شود. داشتن یک دفتر وقایع روزانه معاملاتی به شما این امکان را می‌دهد که تمامی احساسات و تجارب خود، از معاملات را ثبت کنید، این عمل شما را قادر به کنترل عقاید و تحریکات خود در هر معامله می‌کند.

داشتن یک مسیر موفق در معاملات با روانشانسی و وضعیت روانی افراد ارتباط زیادی دارد.اغلب معامله‌گران  دچار برخی احساسات می‌شوند که ممکن است به اقدامات غیرمنتظره منجر شود.

نقاط قوت و ضعف شما را مشخص می‌کند.

جمع‌آوری اسناد هر معامله به شما به عنوان یک معامله گر در تعیین نقاط قوت و ضعفتان می‌تواند کمک کند. از طریق این تجربیات شما می‌توانید مشاور خود باشید و مهارت‌های معاملاتی خود را بهبود ببخشید و تقویت کنید. داشتن یک دفتر وقایع روزانه معاملاتی همچنین می‌تواند اغلب اشتباهاتی که در طول معاملات اتفاق افتاده است را توضیح دهد. با معرفی و توضیح فعالیت‌هایی که موجب پیشرفت شما شده است می‌توانید مهارت‌های معاملاتی خود را بهبود بخشیده و آن‌ها را در سیستم معاملاتی خود بگنجانید.

جمع‌آوری اسناد هر معامله به شما به عنوان یک معامله گر در تعیین نقاط قوت و ضعفتان می‌تواند کمک کند.

شما را از ورود به معاملات شک برانگیز دور می‌کند

داشتن یک دفتر وقایع روزانه معاملاتی شما را به یک برنامه معاملاتی پایبند می‌کند. اغلب معامله‌گران به دلیل فعالیت‌های غیرمنتظره خود و یا معاملات هیجانی ،سرمایه خود را از دست می‌دهند. در صورتی که به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید و به این نوع احساسات و تصمیمات احتمالی در معاملات آگاهی داشته باشید می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید. پس بهتر است بعد از تدوین یک برنامه معاملاتی درست از یک دفتر وقایع روزانه معاملاتی استفاده کنید تا شما را از معاملات معلق و شک برانگیز دور نگه دارد.

ترغیب شما به پیشرفت ناشی از عملکرد

هر چه بیشتر به تجزیه و تحلیل دفتر وقایع روزانه معاملاتی خود بپردازید، می‌توانید عملکرد خود را بهینه و تنظیم کنید. پس از تجزیه و تحلیل، عملکرد خود را بررسی کنید و برای این که در دفعات بعدی سود و عملکرد بهتری داشته باشید برنامه ریزی کنید. به کمک یک دفتر وقایع روزانه معاملاتی شما می‌توانید دید کاملی از عملکرد کلی خود داشته باشید و با بررسی آن پیشرفت کنید.

آنچه در یک دفتر وقایع روزنامه معاملاتی تاثیرگذار باید انجام شود

اغلب معامله‌گران موفق از یک دفتر وقایع روزانه معاملاتی موثر برای سودآوری استفاده می‌کند. مشابه با یک استراتژی معاملاتی، معامله‌گران در هر معامله دفتر وقایع روزانه معاملاتی خود را با اطلاعات شخصی مربوط به سبک خود تکمیل می‌کنند.

در دفتر وقایع روزانه معاملاتی خود موارد زیر را در نظر بگیرید:


وقـــــایــــع

 

  1. تاریخ ورود و خروج به معامله
  2. اجرای معاملات و نوع آن‌ها
  3. طول معاملات
  4. اندازه معاملات و حدود سرمایه
  5. نتایج معاملات
  6. سود و زیان حاصل از معاملات
  7. شرایط بازار در روز معاملات
  8. تجزیه و تحلیل بازار در طولانی مدت
  9. منطق ورود یا خروج از معاملات و ریسک های آن
  10. بررسی نرخ حاصل از سود و معاملات موفق


برداشت

 

  1. اهداف و محرکات معاملات
  2. فلسفه و اجرای معاملات
  3. قدرت و ضعف ناشی از معامله
  4. افکار و احساسات نسبت به معامله
  5. خطاهای معاملاتی با راه‌حل‌های ممکن
  6. مرور سوالات مهم و مربوط به خود
  7. آماده‌سازی‌ها و پشرفت‌های آینده
  8. مهارت‌های کسب شده یا مهارت‌های بهبودیافته
  9. محرک‌های عاطفی در هنگام معامله
  10. سطح عملکرد در هنگام معامله


نتیجه گیری 

 

یک معامله‌گر موفق نه تنها هر معامله خاص را بررسی می‌کند، بلکه پیشرفت عملکرد معاملاتی  را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. از طریق یک دفتر وقایع روزانه معاملاتی موثر ،معامله‌گران می‌توانند مسیری را برای رسیدن به معاملات خود با نظم و سودآور ایجاد کنند و رسیدن به آن را تسریع نمایند. با بهره‌گیری از این ابزار می‌توانید فرآیند معاملاتی و کمیت‌های خود را مشخص کرده، به دقت مورد بررسی قرار دهید و آن‌ها را تقویت کنید. می‌توانید مهارت‌ها، محرک‌های عاطفی و سایر جنبه‌های معاملاتی مورد نظر خود را اندازه‌گیری کرده و بهبود ببخشید.

منابع

https://www.finextra.com

 

چنس چارت آموزش بورس در اصفهان     آموزش بازار بورس در اصفهان  دوره آموزش بورس در اصفهان و تدریس خصوصی بورس در اصفهان آموزش بورس